Sunday, 11 December 2005

Besøg hjememfra: Billeder fra Delhi

I forbindelse med at jeg havde besøg af mine forældre og min lillebror Ole fik vi selvfølgelig taget en masse billeder, hvoraf jeg vil offentliggøre et par af de bedste her på siden. I første omgang starter jeg med nogle billeder taget i Delhi:

Mig og far ved Begumpur Masjid, en kæmpestor forladt moské, som ligger glemt og gemt midt i et mindre moderne boligkvarter. Ingen turister, men en hel speciel stemning.


Mig og mor ved Qutub Minar-komplekset. I baggrunden ses det berømte tårn Qutub Minar, men den ruin vi står foran her skulle have været mindst dobbelt så stort, som søstertårnet. Kongen, som havde igangssat projektet døde dog, og ingen andre tog initiativ til at færdiggøre det.


Papegøjer er en fast del af bybilledet i Delhi. Her sidder de på en gammel facade dækket med arabisk skrift.

No comments: