Monday, 25 July 2005

Mine foerste dage i Delhi

Saa er jeg ankommet til Indien i god behold (Men det er desvaerre mere end man kan sige om min rygsaek, som endnu ikke er kommet til Indien). De to nuvaerende praktikanter har taget godt imod mig, og i det hele taget tror jeg sagtens at jeg kan falde godt til hernede. Det er nu min anden dag og jeg skal paa sightseeing. Min foerste dag paa ambassaden bliver paa torsdag, hvor jeg skal saettes ind i det hele. Det bliver spaendende. Jeg har ikke saa god tid nu, men jeg vil da lige naevne et par af de mange ting jeg har laert allerede nu:
- Tyrkere klapper naar et fly lander – ogsaa et rutefly
- Der ER hellige koer i Delhis gader – og mange af dem
- Delhi maa have flere sikkerhedsvagter end nogen anden by i verden. Jeg har en sikkerhedsvagt som i oejeblikket alene passer paa mig og det hus jeg bor i.
- Man skal ikke spoerge sikkerhedsvagter om vej. De ved ingenting og peger bare en i en tilfaeldig retning. Det kostede mig halvanden time ude i solen i gaar, da jeg ikke kunen finde hjem til det hus jeg bor i midlertidigt.
- Indiens image i Vesten er alt for daarligt og skyldes alene daarlig PR. Ingen af deres problemer er saa slemme som vi gaar og tror. I hvert ifolge en ung inder som jeg moedte i lufthavnen og som talte til mig i 3 timer. Selv synes jeg nu nok problemerne er til at faa oeje paa – og jeg bor endda I den paene del af byen.

1 comment:

Ruth said...

Hej hej Esben.
Okay, so should anyone be worried about you? Are you maybe scurrying around looking for your backpack? Or has your security person led you astray again?
Lots of bad news out of India this week it seems; perhaps no more than usual, but since you are there, I check New Delphi news daily, just to keep an eye on you!
Looking forward to a sign of exciting life from you.
Ruth